2010-05-06

Pro-Racer (står det i alla fall på västen)

"Nu ger jag fan i den här åttatillfemtillvaron och drar ut på sjön!" sa jag inte till chefen imorse. Istället bad jag lite försiktigt om att få ta ledigt efter lunch. Ledigt fick jag, och ut på sjön bar det.

Säsongens första tur blev en seglats på cirka två timmar, till Torsholmen och tillbaka, i strålande sol och kyliga vindbyar. Ojämna vindar, såväl vridigt som byigt var det, men det var inte sämre än att jag hade upp den lilla brädan till båt i planing under en försvarlig del av undanvindarna.

Nu, såhär efteråt har jag ingen större lust att gå till jobbet imorgon igen. Så om jag inte dyker upp imorgon är det ingen idé att ni försöker ringa mig, för jag har med största sannolikhet har dragit till sjöss och lämnat telefonen hemma.

De olycksbådande skyarna i bakgrunden höll sig tyvärr på behörigt avstånd.

1 kommentar:

Leta i den här bloggen