2010-05-20

En sväng till skåne

Tisdag morgon, klockan 03:56 hoppade en katt upp och började trampa omkring på mig. Vilken annan morgon som helst hade jag grymtat irriterat och föst iväg henne. Men inte den här morgonen. Istället lät jag henne hållas i fyra minuter, tills larmet ringde.


En timme senare satt jag på Karlstads flygplats lågprisparkering och väntade på att en tekniker skulle komma och rädda mitt bankkort, som nämnda lågprisparkerings parkeringsautomat skamlöst hade stulit några minuter tidigare.

Kortet räddades. Jag hann med planet. Pulsen lade sig lite. Ytterligare en timme förflöt, och jag landade i Köpenhamn. Gick vilse på Kastrup. Irrade omkring. avgångstiden för Malmötåget närmade sig. Pulsen steg. Med några minuters marginal hittade jag till slut fram till tåget, och därmed hann jag även till Arkitektkopias lokaler i tid för endagskursen i Photoshop, Illustrator, Indesign, Acrobat och PitStop. Sex timmar effektiv korvstoppning av oväntat hög kvalitet.

Klockan slog 16 och kursledaren tackade för sig. Efter att ha hängt kvar på monteringsavdelningen en stund hängde jag kameran på axeln och promenerade med betydligt bättre tidsmarginaler mot järnvägsstationen, träffade en afrikan med kameraproblem, promenerade omkring en stund till, åkte över till Danmark, promenerade omkring på Kastrup i ett par timmar.

Så till slut, strax före 23 stapplade jag in i villan i Forshaga, där Lotta bjöd på te och frallor. Och jag var trött. Mycket trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen