2006-12-23

Did you give the world som love today?

Kvällen före julafton, och jag nästan spricker av julstämning. Snön ligger vit på taken, en pluton små tomtar har belägrat min lägenhet och det doftar glögg och kanel. Jag sitter och dagdrömmer om samlad familj, julmat och julklappsutdelning.

Eller var det så det var? Nej just ja, det är varmaste vintern i mannaminne, jag bojkottar julpyntet och så mycket av hela julen jag kan utan att göra någon jag faktiskt bryr mig om för upprörd, inte ids jag öppna glöggflaskan heller. Och jag sitter och dagmardrömmer om konsumtionssamhällets julstress, hets, kapitalism och inte minst vad allt detta gör för den planet vi bor på.

Vår vänligaste högtid är inget annat än en pungspark i jordens skrev.



Och mitt bidrag till det hela? Åtta timmar om dagen av:





















Men man måste ju leva också. Får man betalt för att ytterligare dräpa miljön så är det svårt att låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen