2010-10-28

Punkterad

Sista kvällen på det lilla rummet med medaljongtapeterna och den stora tv:n. Lotta ligger på sängen och spelar DS, jag har stoppat lite melankolisk musik i öronen och håller på att varva ner. Det känns som om jag precis har sprungit ett tiodagars maratonlopp. Nya intryck har haglat över mig konstant, och nu när väskorna är packade känns det som om luften helt och hållet har gått ur mig. Det känns lite vemodigt att lämna den gigantiska storstaden, men samtidigt ska det bli skönt att komma hem till det värmländska lugnet.

Färgtonerna i torsdagens bravader beskyller jag helt och hållet Neil Young för.

Lökförsäljaren med megafon och bandad slinga som troligtvis säger "Billig lök! Kom och köp lök!" 


Seoul City Hall dekorerat inför morgondagens G20-möte. 


Vy åt andra hållet. 


 Koreana Hotell.


Spiralgrej. Glass, snigel eller enhörningshorn? 


Skoinsamling till skolösa barn. 


En av nycklarna till hänglåset deponerade vi i Cheong Gye Cheon. Notera för bövelen mina trigger-skills med kameran och lägg märke till den flygande nyckeln lite till vänster om Lottas huvud. De övriga nycklarna deponerades i en gatubrun respektive ett mystiskt hål i trottoaren.


Vid floden har de ljusshower.


Fast vi missade dem, så vi fotade affischen och ett för ändamålet avsett vattenmunstycke istället. 


Vy från floden. 


När man byggt in sitt solur i ständig skugga är det bara att ställa dit ett digitalur. 


On Off. 


Bilförvaring. 


Seouls sötaste hundvalpar, som vi har passerat nästan varje dag. 


Ropa på hjälp-knapp vid ett övergångsställe. 


Våning full av trummisar. 


Hotellets stämningsfulla hiss. 


Nu har det blivit dags att sova en stund. Om sex timmar kommer en taxi och kör oss till flygplatsen. Ses snart, Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen