2010-10-05

Livskvalitet

Egentligen är det här allt man behöver för att vara nöjd och glad.

Men inte nöjer jag mig för det. Det finns så mycket mer än en grill och en stol som jag trånar efter. En bra kamera, till exempel. För några veckor sedan stängde jag av displayen permanent på min gamla D70 genom att slänga den i stenbeläggning. Även autofokusen gick ner på någon form av semi-automatik, och kameran har blivit oerhört lynnig efter det olyckliga fallet. Nog för att den analoga känslan alltid har tilltalat mig, och nog för att det kanske är nyttigt att behöva tänka till lite när man fotar, så vill jag nog ändå ha en digital kamera komplett med den digitala teknikens fördelar. Nu är planen att skaffa kamera med fler nollor i namnet; en sprillans Nikon D7000.

Härmed inleds två månader fasta och självspäkning. Inga nöjen, ingen mat, inget som kostar pengar. Dags att sätta sig i lotusställning och meditera sig mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen