2010-09-17

"You guys...

aren't gonna start sucking each others dicks, are you?" Jag tror samtliga av Bruce Willis' få repliker i Stallones epos "The Expendables" var plockade ur Die Hard-sviten. Men där tar de populärkulturella referenserna slut.

Jag instämmer helt och hållet med recensionen i DN som påpekar att "dialog, spel, intrig är närmast aggressivt uselt". Vanligtvis köper jag sånt ganska lätt. Ta en öl och titta på muskliga gubbar som skjuter kommunister på löpande band, det är lagom underhållning för en slö kväll. Men i fallet med the Expendables blir det fanimig för dåligt. Det är en film som enbart består av blod, svett och bensin, men ändå blir det för klent. Det går långsamt. Ingenting händer. Visst är actionscenerna snygga, men det räcker inte. Filmens enda fördel är att den är så förutsägbar att man kan göra någonting annat medan man ser den. Trots att jag bara tittar upp när jag hör däckskrik eller skottlossning har jag inte en gång tappat bort mig i handlingen. Den här reflektionen över filmen, till exempel, är skriven under tittandets gång. Skärpning, Stallone.

Pluspoäng dock för att Jason Stathams knytnävsslag låter som hagelskott.

On another note; det är kallt såväl ute som inne och jag saknar sommaren med sommarsol, sommarblå himmel och lätta sommarmoln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen