2009-02-23

Muffel - The never ending story

Nöjd var jag. Så enormt nöjd över ljuddämparbytet. Glad i hågen ger jag mig iväg mot jobbet på torsdagsmorgonen. Bilen hostar och puffar, men inte mer än vanligt. Så saktar jag in vid trafikljusen femhundra meter hemifrån. Motorn tystnar. Sen kommer en knall. Det är en liten knall. En liten ynka knall. Ett tigerskott jämfört med fredagsnattens Hiroshima-bomb. Sedan hörs ett allt för bekant motorvrål. Den nya ljuddämparen har sprängts. Som en deformerad mussla av plåt har den öppnat sig längs hela sidan.

Uppgivet dånar jag hem med den stackars bilen och parkerar i garaget.

Och eftersom jag hade skruvat fast den nya ljuddämparen så jävla ordentligt, så tog det mig några dagars slitande att få loss den. Imorgon ska jag försöka reklamera den. Jävla ljuddämparhelvetesfan.


En liten jävla ynka avgasknall. Är det för mycket begärt att en sprillans ljuddämpare ska klara sånt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen