2009-02-10

Fyllegadd

Att slå sig ner på den lokala puben en fredagkväll och ta sig ett par öl gör gott för själen. Och ibland händer det att man tar ett par öl för mycket. Inget ont i det heller. Åtminstone inte så länge man bara vaknar lite tung i huvudet med den vanliga lätt molande ångesten över vad man har sagt till vem i ruset.

Den senaste tiden har jag dock börjat vakna upp med mer än bara huvudvärk och oro. Till min fasa har jag börjat uuptäcka färska tatueringar lite här och var. Jag har ingen aning om vem som gaddar mig på fyllan, men det verkar vara någon ganska duktig och som dessutom känner mig ganska väl, eftersom tatueringarna oftast stämmer väl överens med mina intressen och personer och saker som finns i min närhet. Det började ganska oskyldigt med små silhuetter av segelbåtar på låren, och med tiden blev de större, mer avancerade och mer synliga. Och så länge de gick att täcka med t-shirt och jeans vid behov tyckte jag ändå det var ok. Men den senaste, två pilar på halsen med texten "den här sidan upp" var faktiskt bara taskig. Så snälla anonyma tatuerare, om du läser det här; ge fan i att tatuera mig när jag har däckat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen