2008-05-16

Czech me out

Kvart i fem fredag morgon chockvaknade jag av att kollega Johan stod och ringde på dörren och undrade vad jag höll på med. En kvart senare, med åtminstone det mesta av min packning med, startade bussen från Karlstad och jag var på väg att lämna norden för första gången på ett decenium.
Företaget bjöd alltså på utflykt till Prag i helgen. Sämre arbetsförhållanden kan man ha. Vi gick, drack öl, gick, drack öl, åkte spårvagn, köpte sprit, gick och drack öl. Prag är en häftig stad. Mycket av allt. Och allting är blandat. Gamla historiska byggnader är välbevarade men samtidigt skandalöst skändade av pizzerior. Det är stora hus med stora utsmyckningar, tusen år gamla kyrkor där uteserveringar har bultat fast sina staket direkt i kyrkmuren, sagoslott blandat med souvernirbutiker fulla av billig glaskonst och fyndiga t-shirts, spributiker och ölhak.

























1 kommentar:

  1. Fel! Du chockvaknade inte av att Johan ringde på dörren, det gjorde jag, du chockvaknade med ett gällt skrik när jag ryckte upp dörren till sovru mmet och skrek "RICKARD"!!!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen