2008-04-13

Fågel

"En morgon, då Esmund satt och smekte sin papegoja, spratt han emellertid till av glädje, ty han hade upptäckt, att papegojans vingpennor och stjärtfjädrar började växa ut igen."


Så var ännu en helg till ända. Amazonen har fått sig lite omtanke, och jag känner mig faktiskt jäkligt nöjd med mig själv efter att ha bytt en bensinslang, förgasarmembran, och en fjäder. Det är inga svåra ingrepp, egentligen. Inte alls. Men så ägnade jag inte heller högstadietiden åt att meka med mopeder. Jag har ingen erfarenhet av motorer över huvud taget . De svåraste ingrepp jag har gjort i en bil innan jag köpte amazonen är att fylla på spolarvätska. Och här har jag letat information, kommit fram till vad som kan behöva bytas, gått till reservdelshandlaren och vetat vad jag ska köpa, monterat i de nya delarna utan att tvivla på vad jag gör. Och som om det inte vore nog med att bilen startar efter mina ingrepp, den går bättre än vad den gjorde innan! Lyckas med projekt is the shit. Jag tror jävlar i mig att självförtroendet nu är starkt nog för att börja serva bromsarna. Vilket nog för övrigt är hög tid att ge sig på.

*ler* Det "börjar" bli "dåligt glid" i Bryngfjordsbacken nu....!! Eller......?! :-D

(Det är visst så man ska bruka språket i dessa dagar, har jag fått lära. Och glöm för all del inte att ironi inte fungerar i skriven text.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen