2008-03-30

This is rock'n'roll

Syster är stor nu, 15 år, det är ju galet. Men man kan väl inte neka sina småsyskon att växa upp heller. Hon är inte tvååringen med Hulk Hogan-frilla längre. Bror är inte en tvärhand hög längre heller. Jag får väl ta och acceptera det. De har ju åtminstone växt upp till ett par riktigt klipska människor, de två små knoddarna.

Jag och mor, som de mästerkockar vi är, lagade paella som födelsedagsmiddag till Johanna. Och vi lyckades riktigt bra, om jag får säga det själv. Nu är siktet inställt på Johannas konfirmation, där vi ska jävlas med mor- och farföräldrar genom att laga en ännu bättre paella. Gängse tradition säger ju att smörgåstårta är vad som ska stå på bordet, men min mor berättade att hon har svurit på att aldrig någonsin servera en smörgåstårta. Och det är ju faktiskt inte mycket till mat. Och inte värst gott, för den delen. Sedan, för att ytterligare förtydliga vårt rebelliska uppror mot de äldre generationerna, har vi bestämt oss för att helt och hållet utesluta tårta. Ingen av oss under 70-strecket är trots allt särskilt förtjusta i tårta. Det kommer bli en intressant tillställning.

Efter att ha smidit rebelliska planer ihop med min mor har jag ägnat kvällen åt att surfa youtube-klipp och titta igenom hundratals gamla mappar med bilder. Följande har konstaterats:
  • Kaizers Orchestra är förjävla bra
  • Johnny Thunders, som inte ser ut som samma människa på ens två foton, ser inte heller heller ut som samma människa i ens två filminspelningar
  • Iggy Pop och Tom Waits har spelat in en fullkomligt poänglös och ganska mysig kortfilm
  • Mupparna är klart underskattat
  • Så fort Anders är med på en fotoutflykt kommer all samland ångest som finns på en plats upp till ytan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen