2008-03-26

Recykel recycled

En sån där lugn dag igen. Lite rastlös hinner man bli, men jag har åtminstone lärt mig skärpa upp bilder snyggt med hjälp av högpassfilter, och samtidigt även lyckas fixa till lite saker som alltid har stört mig i den brända Guldvingen. Recept för den som är intresserad:
  • Kopiera samtliga synliga lager till ett nytt
  • Markera det nya lagret och välj Filter -> Annat -> Högpass
  • Sätt radie efter behag, jag körde på cirka 10 pixlar till motorcykeln
  • Sätt blandningsläge för lagret till "täcka över", och ställ opacitet efter behag
  • Skapa en lagermask och maska av det som inte ska skärpas upp

Utöver det har jag delvis ljusat upp motorcykeln , lagt en lätt vänddiaeffekt med kurvor, och slutligen ljusat upp och höjt kontrasterna lite i hela bilden med nivåer. Och plötsligt så trivs jag med bilden som alltid har varit lite fel.


Lite bilder från söndagskvällen kommer upp inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen