2008-02-19

Karriär

För de som ännu inte blivit underrättade offentliggör jag härmed att jag har klättrat upp en pinne karriärsstegen. Det blev en öppning inne på färgavdelningen där jag fick kliva in. Enligt beskrivningen på arkitektkopias hemsida jobbar jag med digitaltryck och EXPO. Jag ska till största del jobba med efterbehandling. I praktiken innebär det i huvudsak att jag tar mig an det som kommer ur skrivaren och fixar till. Monterar utställningssystem till mässor med mera, laminerar saker, klipper, skär, viker och limmar. Ganska behagligt arbete. När det finns möjlighet så får jag ta jobb hela vägen från början också. Sitta och pilla i inDesign och Photoshop på arbetstid är definitivt inte fel. Det är fruktansvärt mycket som ska läras in nu, och jag ser verkligen fram emot det. Det här är definitivt ett steg i rätt riktning. Ett steg rakt in i det grafiska.


Ljusbordet är mitt revir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen