2011-02-13

Chilisöndag del 3

Chilifrukter som jag aldrig hört talas om, avkok som får det att tåras i ögon genom betongväggar, timmar av rörande i långsamt puttrande sönderfallande kött. Det var ett äventyr. Och bra blev det! Jag kanske inte är den som är mest hemma i ett kök, men jag har ändå kokat mig en och annan salsa och bakat mig en och annan limpa de senaste åren. Och dagens måltid, även Lotta ställer sig bakom uttalandet, är utan tvekan det godaste jag hittills har åstadkommit! Just nu, trots en tung överfull mage, svävar jag på små moln, och det tåras fortfarande lite i ögonen medan jag suger på en efterrätts-Corona. Ja jävlar. Mer Texas-chili ska det bli i framtiden!







Nu ska jag mätt, trött och nöjd lägga mig och titta på en av världens bästa filmer; Robocop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen