2010-08-24

Gräsänkling

Jag tror inte riktigt jag greppade det innan hon åkte, och inte riktigt när jag kom hem till det tomma huset heller. Först alldeles nyss, när jag satt där själv på köksgolvet och försökte borsta tänderna på en vrång katt. Först då slog det mig att jag är ensam hemma, och kommer vara det de kommande fyra månaderna. Lotta sitter på ett flygplan, troligtvis någonstans över Ryssland just nu, på väg mot sitt stora äventyr i Korea.

Bland folks frågor om Lottas resa har en av de vanligaste varit "Men hur ska Rickard klara sig?"

Jo, det ska jag berätta. Rickard ska klara sig alldeles utmärkt. Han kan laga sin mat själv, tvätta sina kläder själv. Men viktigast av allt ska han klara sig alldeles utmärkt för att han är stolt över sin älskling, som vågar ta chansen till ett helt enormt äventyr. Och så ska han spendera många timmar med att stirra in i en webbkamera.


Och den som yttrar roligheter om att borsta katters tänder får en box på läppen.

1 kommentar:

  1. Katttontborstare!!!! Hihi, saknar dig, hade aldrik kunnat aka om du inte hade stottat mig sa!!! Alskar dig! /Lotta

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen