2010-06-09

Ur leklådan

När jag var barn hade jag en plastback med texten "Leklåda". I leklådan fanns en gammal kamera, som jag lekte med då och då. En Agfa Iso-Rapid från 60-talet var det.

I vintras städade farsan ur sitt hus och slängde en massa gammalt skräp. Bland all bråte hittade jag den gamla konkurrenten till kodaks instamatic-system. Jag tvingade såklart i en snutt gammal film i den och provkörde. Det blev sisådär. Nu har ytterligare en stympad, illa lagrad och väldigt gammal Fuji Superia har fått passera genom den. Resultatet blev repigt, missfärgat, grovkornigt, ljusskadat och, om jag får säga det själv, ganska bra.





2 kommentarer:

  1. Den skäms inte för sig =) Dåliga förutsättningar kan ibland ge intressanta resultat. Man kan ju undra hur det hade blivit med färsk film i kameran.
    Thomas Meldert

    SvaraRadera
  2. En trevlig kamera är det! När mitt lager med gammal superia är slut kanske det får bli en färsk fin dia i Agfan.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen