2010-06-19

Rojalist, javisst!

Livligt och ilsket har jag i åratal delgivit omgivningen mina åsikter om monarki. Som jag har kämpat för att förklara för allt och alla hur jag känner för denna oetiska rest från medeltiden.

Så idag, på Victorias stora bröllopsdag och allt, promenerar jag till Konsum för att handla lite mat till lördagskvällen. Går förbi drickhyllan och tänker att en cider är inte ofta man dricker. Så, jag plockar på mig en liten flaska och går nöjt och betalar för mig. Väl hemma packar jag upp varorna, granskar min cider, och upptäcker det fasansfulla; jag har köpt en cider ur "Den Officiella Bröllopsserien"! Om jag inte visste att kungen var på bröllop idag, hade jag varit helt säker på att han hade suttit bakom chipshyllan och hånflinat åt mig och mina ideal.


Ja, ja, det kanske är katthår på cidern. Ja, ja, vi kanske la cidern på katten.  Och tog en bild. Nu ska jag dricka upp eländet och skämmas.


edit 23:48, Extra jobbigt känns det att den faktiskt är ganska god.

1 kommentar:

  1. Hah. Svårt att komma undan den rojalistiska yran;)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen