2010-03-16

Ät mitt damm



Varför publicerar jag plötsligt de här gamla bilderna då? Jo, för att illustrera att jag mår lite likt en vält mopedlastbil. Varför? Jo, för att i två dagar har kaffemaskinen på jobbet hånat mig, frestat mig, och varit allmänt otrevlig. Varför? Jo, för att jag fick för mig att inte dricka kaffe på en vecka. Varför? Jo, för att kaffekonsumtionen började bli obehagligt stor och det känns helt enkelt som läge att göra ett uppehåll. Jag vill inte bli en sån vars hela dag är förstörd när morgonkaffet inte finns där, så nu är det kaffe-detox till måndag morgon. Jag ser på det hela som en inre pilgrimsfärd, som jag kommer lämna som en ny och bättre människa. Förutsatt att jag överlever, och inte mördar någon på vägen.

3 kommentarer:

  1. Spännande. Du får berätta hur det går. Jag håller mig undan så jag inte råkar få en kniv i mitt bröst.

    SvaraRadera
  2. vart e bilderna från?

    SvaraRadera
  3. Den värsta frossan gav sig faktiskt redan i torsdags, men igår (lördag) gav jag vika och tog mig ett par koppar. En arbetsvecka gick det i alla fall!

    Bilderna är tagna vid Statoil på Nobelplan, sommar 2008 tror jag.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen