2012-09-30

Gunilla flyttar hemifrån

Min favoritchef Gunilla har lämnat oss för att styra och ställa på JustNu i Västra Frölunda, men jag tycker fortfarande om henne! Just nu (no pun intended, för så bra är den inte) flyttstädar hon, jag och Lotta åkte dit för att adoptera hennes gräsklippare. Hon stack även till mig en plastpåse med kattformade äggkoppar och några kameror. Mestadels ordinära kompaktkameror från 70- till 90-talet, men i botten låg en liten tunn och lätt instamatic-kamera som jag genast förälskade mig i! Nova mini heter den, väldigt lik en Holga i utseendet. Det är i särklass den plastigaste och lättaste kamera jag någonsin stött på. Jag hittar ingen direkt information om den, men jag skulle våga uppskatta secondhandvärdet till ca 10-15 kronor. Jag har pillat isär instamatic-kassetten från den här omgången och stoppat i en utgången Fuji-film. Nu ska jag ge mig ut och testa den på lite höstlöv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen