2010-12-07

Pension


För snart fyra år sedan gick jag till Greens foto och bytte mina sista slantar mot en Nikon D70. Den var förhållandevis billig, eftersom den redan då var på väg ur sortimentet. Den har tjänat väl, och är nu att betrakta som utsliten. Igår gick jag återigen till Greens och bytte in mina sista slantar. Den här gången mot en kamera precis på väg in i sortimentet; Nikon D7000.

Men trots sina döda pixlar, fläckar på sensorn och sin stendöda display fick D70 en värdig avslutning på sin karriär. I torsdags, nere vid vattnet på Lidingö fick han göra sina sista exponeringar.





I nästa inlägg kommer ytterligare 10 megapixel finnas att tillgå i varje bild.

2 kommentarer:

  1. En vacker svansång, jag kommer också kämpa vidare med min D80 tills den gett upp totalt. Den får dessutom vila ganska mycket nu när jag blivit minst 90% analog.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen