2010-02-20

Lördagsnöje

Snö, snö, snö, snö och lite mer snö. Idag var det till slut dags att falla för vinterns hetaste trend; skotta tak. Cirka tre timmar och ett antal ton snö senare är kroppen något mörbultad, men det känns tryggt att såväl altan- som garagetak kommer hålla sig på plats ett tag till.

Väl inne i värmen såg vi grannen med motvilliga steg klättra upp på sitt garage. Lottas teori är att hans fru tvingade upp honom efter att ha sett mig arbeta och stå i.

Efter förmiddagens kraftprov tyckte jag det var läge att ägna sig åt varmare och mindre fysiskt krävande aktiviteter, och färdigställde mina hörselskyddshörlurar med ipod shuffle-fäste.

Ingridienser:
Hörselkåpor från ÖB
Element från Sennheiser-lurar med utsliten båge
Lite kabel
En kontakt
Krympslang
Eltejp
Buntband


Fördel: Jag har hörselkåpor med grymt ljud.
Nackdel: Min sambo tycker de gör mig nördig och oattraktiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen