2009-07-10

No, you can not take it back

Första semesterveckan avklarad, och vi är hemma efter en vecka i södra delarna av landet. En bra resa var det. Mer utförlig reseskildring kommer inom kort.

Det här semesterkonceptet känns lite främmande för mig. Sedan jag gav upp studentlivet för heltidsarbete så har jag blivit allt sämre på att använda min lediga tid till rekreation. Idag lyckades jag bli tillräckligt rastlös för att baka bröd. Ska det fortsätta såhär så kommer det bli ett par jävligt produktiva veckor.

Ensign Ful-Vue har testkörts också. Den gamla formpressade plåtkameran är oväntat välbehållen och skarp i optiken, och den gjorde tillräckligt bra ifrån sig under testflygningen för att ha förärats en tungstens-dia. Första filmen var en svartvit överjävligt kornig historia. Här följer fem exponeringar samlat på tre bildrutor:

Rix FM riggar för festival på torget, men jag hann tursamt nog därifrån innan det satte igång.


Ilandatjärn i skymning med schizofren trädlinje.


Johan och Malins bröllop i Stora Kils Kyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen