2009-05-04

Hundratusen

Medan Håkan Holm med följe siktar på 100 000, vildsint bygger miljonkronorslägenheter och lockar kapitalbetyngda invånare med sandgrundsbryggor och luftkonditionerade köpcenter. Medan det ska konsumeras ur lågkonjunkturen. Medan ni ränner på stan och tjänar pengar på alla era rabattkuponger. Medan hetsen pågår där ute blir jag allt mer till freds med att sitta på min pinnstol (som Lotta har målat röd) här ute i småbyggden. Jag blir allt mer till freds med att gå ut och gräva gropar i trädgården. Allt mer till freds med att inte ha så jävla bråttom hela tiden. Väldigt nöjd med att sitta på rödstolen, dricka svartkaffe och låta blåbären i diket gro i sin egen takt. Fuck konsumtionshets.


Mer köpcenter än så här får du inte i Forshaga.

1 kommentar:

  1. Ja förstår vad du menar. Dessvärre är man antingen på jobbet och hetsas mesta delen av vakna delen av dygnet. Inte för jag känner mig så hetsad dock..

    Ja jävlar vad man tjänar pengar på att slänga pengar på rabatterat skräp som man inte behöver. Och ja, jag är avundsjuk. Men också inte./vickan

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen