2009-03-11

Andra handens tant

Det är onsdagkväll och jag har tagit tidig helg. Man jobbar ju tamejfan jämt, kom jag på för ett par veckor sen. Därför har jag tagit ut två välförtjänta semesterdagar. I lyckan över att vara ledig har jag korkat upp sista whiskyflaskan i julklappslådan från Maijk och Óli. En tämligen osympatisk singelmalt som är äldre än brorsan. Första glaset kom jag inte riktigt överens med, men nu känns det som om jag och Clynelish har hittat varandra. Han tar för sig av smaklökarna och kräver stor plats i munnen. Det går verkligen inte att sitta och fjollsmutta på den, utan man måste sätta sig rak i ryggen, spänna blicken i glaset och bestämt lägga en liten pöl på tungan. Gör man det utan att darra på manschetten så får man sig en klunk dricka värd att skriva poem till.

Nu sitter jag här och filosoferar över min Clynelish om hur morgondagen ska avnjutas. Det får nog börja med att jag och Lotta åker till solareturen och blir second hand-tanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen